תנור אפיה הוא מוצר חשמלי חשוב ובעל שימושים רבים במטבח ולכן כאשר מעוניינים לרכוש תנור חדש בעת הקמה של מטבח חדש, מטבח מחודש או כאשר התנור הישן אינו תקין, יש לבחון זאת מכמה זוויות כדי לרכוש את התנור האידאלי לכל בית.

גודלו של תנור האפייה

לפני שאתם רוכשים תנור אפייה חשוב לדעת מהו הגודל הרצוי לתנור בהתאם לגודל למקום שבו אתם רוצים לשים את התנור אפייה.

קיימות שתי אופציות לגדלים של תנור האפייה:

  1. תנור ברוחב של 60 ס"מ המותאם למטבחים נורמטיביים.
  2. תנור ברוחב של 90 ס"מ אשר מותאם למטבחים שיש בהם פעילות ענפה של אפייה ובישול ולכן הרצון הוא לקנות תנור רחב יותר וכך אפשר להכין בו מגוון מאכלים ומאפים בכמויות גדולות יותר.
  3. אפשר לרכוש תנור אפייה שהוא מובנה בתוך ארונות המטבח וכך הוא חלק אינטגרלי מהם.
  4. לחלופין אפשר לרכוש תנור אפייה שהוא stand alone  ברוחב הנדרש ובגוון המתאים ביותר ומעליו ממוקמים הכיריים. אפשר לשלב זאת בין הארונות או בכל מקום אחר ברחבי המטבח על פי התכנון שבוצע מראש.

היכן רוכשים תנור אפייה חדשני

יש כמה מיקומים שבהם כדאי לבדוק את אפשרות קניית תנור אפייה:

  • להגיע לחנות למוצרי חשמל ולבחון את הדגמים הקיימים של היצרנים השונים ולקבל הסבר מקצועי מנציג המכירות המומחה. כך קל לדעת מהם ההבדלים בין הדגמים השונים ומהם היתרונות של הדגם שאתם חושבים שתהיה חשובה במטבח הביתי שלכם.
  • לגלוש בחנות כלי בית באינטרנט ולחפש תנור אפייה או תנור גז משולב ולהתרשם מהמחירים ומהאפיון של כל אחד מהם.

הבחירה הנכונה ביותר של תנור אפייה

תנור אפייה אינו מוצר שרוכשים לעיתים תכופות אלא רק אחת לכמה שנים ולכן יש לשקול זאת מכמה היבטים כדי לקבל החלטה מושכלת. יש הרבה פרמטרים שהם חשובים כמו לדוגמה העובדה שיש אפשרות להפעיל תוכנית ייעודית לשבת, העובדה שהתנור פועל באמצעות גז או חשמל, רוחבו של התנור ליעילות העבודה במטבח וכמובן המחיר.

חשוב לא להסתכל רק על המחיר אלא על כל המכלול ובדרך זו הקנייה תהיה מוצלחת ובני הבית ייהנו לאורך שנים ממוצר שהוא בטיב מעולה וישרת את כל המטרות וזאת ללא תקלות.