כאשר מתגוררים בבניין משותף עם עוד שכנים אהובים עלינו, נרצה שלכולם יהיה נחמד ונוח להגיע אל הבניין בשעות החשוכות של הערב ולהנות מתאורה איכותית וטובה אשר תאיר את כל הפינות החשוכות של הבניין או של החניה המשותפת ואפילו של חדר אשפה. כי כולנו רוצים להיות בטוחים שהורים שלנו מסתדרים ושהילדים שלנו מגיעים בבטחה עד פתח הדלת של הבית.

בדיוק למקרים כאלה ניתן להתקין גופי תאורה מותאמים לאזורים המבוקשים בכל רחבי הבניין ולכל פינה בה תרצו שהיא תהייה מוארת. כיום בזכות המגוון ניתן להתאים את גופי התאורה בדיוק לצרכים שלכם באופן מושלם, וניתן לרכוש גופי תאורה שונים המגיעים עם פונקציות שונות.

סוגי גופי תאורה המותאמים לבניין משותף

בניין משותף זקוק לגופי תאורה שונים ולא נהוג להשתמש בסוג אחד של תאורה אלא להתאים את התאורה למיקום, לגודל השטח וגם למראה, למשל:

  • תאורה חיצונית: זוהי התאורה של החזית והסביבה של הבניין, שמספקת תאורה אחידה וברורה. גופי תאורה חיצוניים יכולים להיות פרוז’קטורים, פסי לד, גופי תאורה לגינה, ועוד והיא מתאימה לאזורים כמו הכניסה, החניון, המדרגות, המרפסות והגג.
  • תאורה מרכזית: שהיא התאורה העיקרית של החלל, שמספקת תאורה אחידה ובהירה לכל האזור והיא מתאימה בעיקר למקומות כמו לובי הבניין וחללים גדולים נוספים במידה וישנם. גופי תאורה מרכזיים יכולים להיות מנורות תקרה, פאנלים לד, פרופילים מגנטיים, ועוד.
  • תאורת משנה: זוהי למעשה תאורה עדינה יותר ומתלווה לתאורה המרכזית או תהייה מותקנת במקומות כמו מעברים, דקורציה, חדר אשפה ועוד. גופי תאורה אלה הם בדרך כלל מנורות קיר, מנורות עמודה, שקועים, ספוטים, ועוד.

איך להתאים תאורה לבניין שלכם?

תאורה הוא חלק מאוד חשוב ובלתי נפרד מהעיצוב ופונקציונליות של הבניין וחייבים להתחשב בכמה דברים בעט ההתקנה והרכישה של גופי תאורה, כמו:

  • מהי המטרה העיקרית שלכם ולאיזה חלל מיועדת התאורה.
  • מהו הגודל של החלל או של השטח אותו תרצו להאיר.
  • וכמובן התקציב חייב להיות תואם למטרות.

כל מה שנשאר לכם לעשות זה להחליט איזו אווירה תרצו לייצר ולפנות לאחד מאנשי המקצוע בתחום התאורה. צרו קשר עם הצוות הטכני של הכל בזול חנות כלי בית ונוכל לסייע לכם בבחירת תאורה לבניין משותף.